Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
13 marca 2015

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, by działania pozycjonerskie były skuteczne.
Na pytanie to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż koszt ten jest zależny od wielu czynników. Wiele firm oferuje pozycjonowanie w bardzo niskich cenach, jednak warto się zastanowić, czy nie lepiej jest zapłacić trochę więcej.

Koszt pozycjonowania składa się z kilku czynników. Pierwszym z nich, chyba najbardziej oczywistym, jest ilość pracy, którą trzeba włożyć, by zoptymalizować stronę, a następnie ją wypozycjonować.

Na cenę wpływa także ilość stron internetowych, których tematyka jest taka sama, jak tematyka naszej witryny. Im mniej takich stron, tym łatwiejsze zadanie mają pozycjonerzy, a więc ich wynagrodzenie będzie wtedy niższe.

Łatwe frazy = Mniejsze koszta, Trudne frazy = Większe koszta

Cena pozycjonowania zależy również od wybranych przez nas słów kluczowych. Jeśli będą one należeć do najpopularniejszych haseł np. lokaty bankowe, kredyty gotówkowe czy chwilówki, musimy się liczyć z tym, że do „pokonania” będziemy mieć tysiące innych stron. Wiele z tych witryn posiada ogromne zaplecze finansowe, które pozwala im wydawać na działania pozycjonerskie nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Nie bez znaczenia jest także ilość słów kluczowych. Większe frazy zawsze wiążą się z większymi kosztami.

Pozycjonerzy żądają mniejszego wynagrodzenia również wtedy, gdy posiadają dobre zaplecze do rozpoczęcia pracy. Zaplecze to dotyczy głównie istnienia na danej witrynie internetowej wielu dobrej jakości, unikalnych treści (opisów produktów, zdjęć, video, artykułów itp.). Ponadto dobrze jest, gdy strona nie znajduje się na zupełnie nowej domenie i ma już jakąś historię przeglądania w wyszukiwarce. Musi być ona również poprawnie wykonana pod względem technicznym oraz nie może ona bazować na technologii flash. Pozycjonerzy mają łatwiejsze zadanie także w sytuacji, w której nasza witryna na linkuje witryn uznanych za mało wartościowe lub, co gorsza, niebezpieczne. W złym położeniu znajdują się też strony, które w przeszłości zostały ukarane przez Google.

Na cenę pozycjonowania wpływa również sezonowość. Jeśli pozycjonerzy pracują nad pozycją strony hotelu nad Bałtykiem, koszt jej pozycjonowania zwiększa się wraz ze zbliżaniem się pory letniej. Ponadto usługi pozycjonerskie są droższe, gdy wykupujemy je na krótki okres. Dłuższe abonamenty zazwyczaj wiążą się z niższymi kosztami miesięcznymi. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie powinno być długofalowym przedsięwzięciem, dlatego też długa współpraca z firmą pozycjonerską zawsze jest bardziej opłacalna niż jej szybkie zakończenie.

Wycena – podstawą określenia kosztów pozycjonowania

Łatwo więc zauważyć, że podanie jednej określonej stawki za usługi pozycjonowania nie jest możliwe. Koszty pozycjonowania można porównać do kosztów zakupu mieszkania, które zmieniają się wraz z jego lokalizacją, metrażem, stanem technicznym czy wysokością zadłużenia. Cena pozycjonowania dla każdej witryny powinna być więc ustalana indywidualnie po przeanalizowaniu wszystkich czynników, które mogą wpłynąć na nią oraz na skuteczność prowadzonych prac.

Aby dowiedzieć się ile kosztuje pozycjonowanie Twojej strony internetowej skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci szczegółową wycenę.

Łukasz
Łukasz
Specjalista ds. SEO w firmie Dukatex.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook